Pagina's

woensdag 11 maart 2015

LUSH FAVOURITES

Met haar eerlijke producten, is Lush een merk dat steeds bekender wordt in Nederland. Als je langs een Lush-winkel loopt, word je al bijna naar binnen gezogen door de geur alleen. Zodra je binnenstapt word je overdonderd door zepen en bruisballen in verschillende vrolijke kleuren, het liefst met glitters, en aan de andere kant honderden zwarte potjes en flesjes die allemaal gemaakt zijn van gerecycled materiaal. Ze hebben er zó veel en werkelijk álles ruikt lekker, wat het vaak moeilijk maakt om te kiezen tussen al deze producten. Daarom heb ik mijn Lush Favourites op een rijtje gezet.


Bubblegum Lip Scrub (€9,95)

Het eerste product dat ik in bezit had van Lush was de Bubblegum Lip Scrub. Iets vergelijkbaars ben ik eerder niet bij een ander merk tegengekomen en omdat ik veel last heb van velletjes op mijn lippen, móest ik deze wel hebben. De lipscrub werkt precies zoals een normale scrub, maar dan doe je hem op je lippen. Het enige verschil is, dat je deze scrub naderhand op kan eten. Pluspunt!




Eau Roma Water (€6,95/100g)

Een aantal weken later besloot ik weer eens de Lush binnen te stappen en heb ik om wat uitleg van enkele producten gevraagd. Een medewerker heeft mij toen Eau Roma Water aangeraden. Dit is een toner en zorgt ervoor dat je poriën open gaan staan, zodat je huid een crème makkelijker opneemt of makkelijker te reinigen is. Eau Roma Water ruikt heerlijk fris, maakt je huid lekker zacht en is ook nog eens geschikt voor een gevoelige huid.

Angels On Bare Skin (€9,90/100g)

Een product dat perfect werkt in combinatie met Eau Roma Water is Angels On Bare Skin. Dit is een gezichtsreiniger gemaakt van onder andere lavendel, kamille, roos absolute en gemalen amandelen. Door eerst Eau Roma Water op je gezicht te spuiten en je poriën te openen en vervolgens je gezicht te reinigen met Angels On Bare Skin krijg je een nog beter resultaat, al werkt Angels On Bare Skin op zichzelf ook al erg goed. Toen ik hem voor het eerst in de winkel zag, vond ik het maar een vies prutje. Op aanbeveling van vriendinnen heb ik hem toen toch maar gekocht en sindsdien kan ik niet meer zonder! Om het te gebruiken pak je een klein beetje van Angels On Bare Skin, doe je er wat water bij, maak je het tot een papje en vervolgens masseer je het in op je gezicht. Deze gezichtsreiniger heeft een scrub effect, maar niet heel erg waardoor dit product erg geschikt is voor de gevoelige huid. Naderhand voelt je gezicht superzacht en schoon!


Ultrabland (€10,65/45g)

Ultrabland is een product dat ik zelf nooit zo snel zou pakken, omdat dit product geurloos is en ik zoiets nog nooit eerder had gebruikt. Ook dit is een gezichtsreiniger, maar werkt heel anders dan Angels On Bare Skin. Ultrabland is zeer geschikt om (waterproof) make-up mee af te halen. Het is een soort was. Omdat in make-up was is verwerkt zodat het product goed blijft zitten, is het ook een goede manier om met was je make-up er weer af te halen. Je neemt een klein beetje Ultrabland op je vingers en smeert dit over je gezicht, ogen en lippen om zo al je make-up eraf te halen. Terwijl je dit aan het doen bent, voelt het alsof je je make-up over heel je gezicht uit aan het smeren bent. Je verandert in een soort wasbeertje omdat je mascara werkelijk overal komt te zitten, maar zodra met je een washandje en wat heet water Ultrabland er weer afwast, houd je een perfect schoon gezichtje over! Omdat het product zo vet is, werkt het erg fijn voor een droge huid, maar het maakt je huid gelukkig niet heel erg vet.
Honey I Washed My Hair (8,95/55g)

Laatst besloot ik om ook maar eens een shampoo bar van Lush te testen. Ik had eerder alleen nog maar vloeibare shampoo gebruikt, dus het leek me leuk om eens uit te testen hoe dit werkte. In de winkel rook ik aan alle verschillende shampoo bars en vond uiteindelijk Honey I Washed My Hair het lekkerst ruiken. Deze shampoo geeft wat textuur aan je haar, waardoor je meer volume krijgt. De shampoo bar is erg makkelijk te gebruiken. Het werkt hetzelfde als een zeep, maar dan smeer je het op je haar. Je kan eerst de shampoo tussen je handen wrijven zodat er schuim vanaf komt en het schuim vervolgens in je haar masseren, maar je kunt ook de shampoo bar rechtstreeks over je haar wrijven. Verder werkt het precies als een normale shampoo. Een groot voordeel, naast dat je haar lekker ruikt en je haar er textuur van krijgt, is dat een shampoo bar van Lush erg lang meegaat. Je kan er zo'n tachtig keer je haar mee wassen!

Dit zijn een aantal producten van Lush die ik zeker aan zou raden en voorlopig niet meer verdwijnen uit de lijst met producten die ik standaard gebruik. Welke producten van Lush kan jij niet meer zonder?

- Eline

10 opmerkingen:

  1. Leuk! Ik kan vooral niet zonder de bubble bars/ bath bombs van Lush. Vooral twilight Bath Bomb is echt mijn favoriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LUSH heeft altijd zo'n fijne producten inderdaad! Zelf ben ik echt fan van de R&B hair moisturizer, hij ruikt zoo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lush word inderdaad heel populair maar het is ook een fijn merk :) ik vind de shampoo bars zelf niets maar de rest is geweldig <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Shampoo bars zijn wel even wennen in het begin ja, maar het is wel fijn dat ze zo lang meegaan en zo lekker ruiken!

      Verwijderen
  4. De lipscrub heb ik ook, vind hem erg fijn maar wel heel zoet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah hou van lush, ik kan echt niet zonder hun solid shampoo's <3
    Die lipscrub is ook heel fijn :3

    ~ Sann
    www.Piixel.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie favorieten! En wat heb je een leuke blog, ik volg je vanaf nu! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje, ik heb je terug gevolgd! Mooie MAC Cinderella aankopen heb je!

      Verwijderen
  7. Ik heb al zoveel goede dingen gehoord over deze lip scrub!
    Ik wil hem heel graag uitproberen :D
    de andere producten zien er ook geweldig uit!
    belle-fin.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen